Inloggen

Navigatiemenu

Hoe betrek je jongeren bij een lastig thema?

Laatst bijgewerkt op 1783 dagen geleden door Marie Louise Borsje

Deze interactieve workshop geeft inzicht hoe we jongeren (beter) kunnen betrekken bij lastige onderwerpen zoals bijvoorbeeld alcoholgebruik op jonge leeftijd of de wens voor een eigen plek. Als je jongeren de ruimte geeft, met goede enthousiaste begeleiding, zijn ze tot fantastische dingen in staat. Twee fantastische voorbeelden worden tijdens deze workshop gedeeld: MAKLUKZAT & MASMAS. Voorbeelden waarbij de doelgroep centraal staat en er gebruik wordt gemaakt van hun talent, interesse en eigenaarschap om een lastig thema aan de man te brengen. Tijdens deze workshop is er natuurlijk ook ruimte voor eigen ervaringen en mooie verhalen. Het concept MAKLUKZAT heeft de Galjaardprijs voor Overheidscommunicatie 2012 gewonnen en tevens de Publieksprijs voor Overheidscommunicatie 2012. Mede vanwege dit concept ook genomineerd voor de titel Communicatieman 2012. Met o.a. het Trimbos Instituut wordt samengewerkt om het concept landelijk uit te rollen. Het concept is geschikt voor tal van onderwerpen in relatie tot jongeren.

Over Arjen van Leeuwen:

Ik werk al ruim 20 jaar in het communicatievak en wordt (graag) betrokken bij maatschappelijke
thema’s en de (communicatieve) zorg voor/van inwoners/doelgroepen. Mijn opdrachten doe ik, via
Van Leeuwen Communicatie, voor tal van overheden, onderwijs- en zorginstellingen, ondernemingen
en non-profit organisaties. Ik ben gespecialiseerd in (communicatie-)strategie, participatie en co-
creatie, waarbij de lol van het loslaten (om te krijgen wat je wilt bereiken) een spannend spel blijft.
Dus niet alles uitdenken en vastleggen, maar er op vertrouwen dat je samen de juiste antwoorden
vindt op weg naar je einddoel.

Mijn motto is: “Stel je doelgroep centraal en informeer en betrek ze zoals je zelf graag bediend
zou willen worden” én “Goede communicatie is een kwestie van organisatie en respect voor
betrokkenen”.

Naast mijn communicatiebureau heb ik een eigen trainingsaccommodatie (Centrum Wijzer) die ik
verhuur voor trainingen en vergaderingen, geef ik LinkedIn trainingen (Link To Connect), treed ik
regelmatig op als gespreksleider en ben ik communicatietrainer/-docent bij de SRM.

Met Maklukzat, een jongerencampagne, heb ik de Galjaardprijs voor Overheidscommunicatie
2012 en Publieksprijs voor Overheidscommunicatie 2012 gewonnen. Genomineerd voor de titel
Communicatieman 2012.

Meer weten: http://nl.linkedin.com/in/arjenvanleeuwen

Contactgegevens: E: info@vanleeuwencommunicatie.nl of M: +31622546675

Website: http://nl.linkedin.com/in/arjenvanleeuwen