Inloggen

Navigatiemenu

Hoe krijg je burgerparticipatie voor elkaar met gesloten portemonnee?

Laatst bijgewerkt op 1731 dagen geleden door Marie Louise Borsje

Wij worden ingehuurd om maatschappelijke problemen op te lossen, voor zo min mogelijk belastinggeld. De markt kan, nee moet ons helpen en wij de markt.
'Met de markt' kan mooi klinken, maar hoe doe je dat? Wat wil de markt ervoor terug om een businesscase te maken? En accepteren de burgers dat? Met als casus reisinformatie voor het openbaar vervoer zal Joost van Os dit thema gaan verkennen. Hij gaat in gesprek met de deelnemers om gezamenlijk randvoorwaarden te kunnen bepalen en de markt te ordenen indien er een businesscase wordt gezien.
Met deze workshop als ingrediënt willen we voortbouwen op de deelsite van dit thema op Pleio.nl (http://bit.ly/TKgGXe), zodat de cocreatie maximaal tot haar recht komt.


Joost van Os (op twitter: Joost van Os) is beleidsmedewerker bij Stadsregio Amsterdam op het dossier 'reisinformatie in het openbaar vervoer'. Naast dat hij organiseert dat er panelen worden geplaatst op haltes is Joost actief om reisinformatie ook via andere media beschikbaar te krijgen (onder andere via open data),  en om een goede feedbackstroom tot stand te brengen vanuit betrokkenen en gebruikers om de kwaliteit van de reisinformatie te verbeteren. Een verslag van een eerdere workshop op het thema burgerparticipatie is te vinden op http://sfy.co/jCkh