Inloggen

Navigatiemenu

Sociale media en innovatie in de Belgische overheid

Laatst bijgewerkt op 1782 dagen geleden door Marie Louise Borsje

Nancy De Vogelaere, Sara Jane Deputter en Elke Wambacq van de Vlaamse en Belgische overheid geven ieder een korte presentatie

Nancy: sociale media de hype voorbij (15 min)

De sociale media. Ze zijn altijd en overal. Maar zijn ze intussen niet voorbij de hype geëvolueerd? Je “moet” als overheid niet zomaar iets doen met sociale media, omdat het moet, maar omdat je het wil. Omdat je als overheid het gesprek met je klanten durft aangaan. Omdat je als overheid gelukkig bent dat je je klanten mag dienen. Omdat zij je beste dienstverlening verdienen. Sociale media zijn volgens ons een instrument NAAST andere (telefoon, email, face-to-face contact) dat je in staat stelt die klant te bedienen langs het kanaal dat je klant kiest. Maar doe het niet zomaar “omdat het moet”. Doe het bewust. Omdat je het wil. Omdat je medewerkers ambassadeurs van je organisatie kunnen en willen zijn. In een cultuur van vertrouwen, waar fouten maken mag.

Elke: De innovatieve bende en Kind en Gezin (15 min)

De Vlaamse overheid wil inzetten op een modern HR beleid en een innovatieve arbeidsorganisatie. Hoe ziet dat er in de praktijk uit en welke lessen hebben we geleerd?

Sara Jane: Dino's en yoshi's (15 min)

Club 35: het onthaalnetwerk voor ambtenaren in België (15min)