Navigatiemenu

Social Media en strategie

Laatst bijgewerkt op 1303 dagen geleden door Marie Louise Borsje

Een van de meest gestelde vragen van de afgelopen jaren is ‘moeten wij niet ook iets met social media?’. Het antwoord op deze vraag wordt vaak, bewust of onbewust, beantwoord op basis van het gedrag van concurrenten of collega’s. Als ‘iedereen’ op social media inzet, kun je immers niet achterblijven. Maar hoe zorg je er dan voor dat de geïnvesteerde tijd en energie ook daadwerkelijk iets oplevert?

Door het opzetten van een duidelijke strategie, maak je duidelijke keuzes in doelgroep, te gebruiken platforms en meetbare doelstellingen. Hiermee heb je dus een waardevolle tool in handen waarmee je gericht in kunt zetten op het behalen van (commerciële) doelstellingen door middel van social media.

Tijdens de workshop

Door het volgen van deze workshop leer je uit welke onderdelen een goede social media strategie is opgebouwd. Ook krijg je voorbeelden te zien van wat wel werkt en wat niet.

Doe hier jouw voordeel mee en merk hoe social media ook voor jouw bedrijf kan gaan werken.

De inhoud

Tijdens de workshop komen de volgende onderwerpen aan bod:

- Hoe vind je jouw doelgroep?

- Hoe stel je meetbare doelstellingen op?

- Hoe maak je een concept met toevoegde waarde?

- Hoe zorg je voor draagvlak binnen jouw organisatie


Over Kikki Scheffers:

 
Vanuit mijn eigen bedrijf, Pink Circle Projects, help ik bedrijven en instanties bij het opzetten van een onweerstaanbare communicatie strategie met de juiste mix van off- en online middelen. Hierin functioneer ik als Communicatie Makelaar en Social Media Specialist.
In 2012 heb ik de HBO opleiding Social Media Specialist succesvol afgerond. Deze opleiding heeft mij geleerd hoe ik strategisch om kan gaan met Social Media. De kennis die ik hiermee heb opgedaan gebruik ik nu dagelijks door het geven van diverse trainingen en het opzetten en implementeren van Social Media strategieën voor diverse bedrijven en instanties.