Inloggen

Social media en Het Nieuwe Werken in België

Laatst bijgewerkt op 2158 dagen geleden door SJDeputter

imageDino's en Yoshi's... ze spelen een centrale rol in het leven van Sara Jane Deputter, in 2011 verkozen tot hipste ambtenaar van de 21ste eeuw in Belgie.  Elke dag worden we met deze 'wezens' geconfronteerd als ambtenaar2.0 maar wie zijn nu eigenlijk en hoe kun je ermee omgaan?
Sara Jane heeft in 2011 een onderzoek uitgevoerd naar de rol van web2.0 voor de overheid. De sociale netwerksites kennen een groot succes in de samenleving.  Heel wat marketeers hebben dat begrepen en hebben de sociale netwerksites volledig omarmd en ingezet in hun communicatiemix. Ze kunnen niet anders want de machten zijn gewijzigd. Waar vroeger de grootste macht over de inhoud bij het bedrijf zelf lag, is die macht nu verschoven naar de consumenten. Maar wat betekenen de begrippen web2.0, sociale media en overheidscommunicatie? En misschien nog belangrijker wat betekenen deze begrippen voor de overheid? Heel wat initiatieven worden her en der genomen, maar het lijkt erop dat de meeste overheidsdiensten toch nog wat op zoek zijn naar de invulling van die sociale media.

Sara Jane wordt hier als ambtenaar dagelijks mee geconfronteerd en licht tijdens deze workshop niet enkel de resultaten toe van haar onderzoek, maar vertelt ons ook hoe zij er in de praktijk mee omgaat.

Sara Jane Deputter (SJDeputter) - de hipste ambtenaar van België

Het nieuwe werken (Tom Auwers of Frank Van Massenhoven) : nog te bevestigen